Bloggparaden

måndag 19 november 2012

Fånga Dagen!


Vaknade imorse av klarblå himmel & strålande sol.
Oj så underbart, det riktigt sprudlade av energi i mig.

De senaste dagarna har varit grått, mulet, kallt & regnigt.
Det har inte varit bra mot min värk & jag har varit väldigt nedstämd & dyster.
Men så idag kom Äntligen den super vackra höstdagen.

Ringde till Carla & frågade om hon ville med ut med hundarna på en fin höstpromenad
på hundfältet vid Ribersborg i Malmö, det ville hon så vi stack iväg med vovvarna.
Detta var för de stora vovvarna, så lille Morris fick vänta i sin hundbur i bilen,

Jag morskade till mig & sa till mig själv - Släpp Beck lös, lita på honom & lita på att hans rygg håller
för att springa lös med alla de andra hundarna på fältet.
Och Inget hände, jo förutom en sju jäkla vurpa han gjorde, det såg INTE bra ut.
Det gick bra & han var på benen igen, lekte & undersökte alla de andra hundarna,

Beck hade ett perfekt språk inför de andra hundarna, både stora som små, tikar som hanar.
Han skötte sig Exemplariskt. Så Glad jag blev, min fina underbara kille muckade inte en enda gång.

Jo`La håller sig intill mig hela tiden, hon vill inte gå ifrån mig, inte springa från min sida.
Så henne övade jag in lite "Bus & Lek", till sist drog hon iväg några rundor utan mig.
belöningen var att Jaga fågel, det var hon lite långsam på i början, men sen......

Så skönt det var att bara gå i lugn takt, prata med andra hundägare, njuta av solen & det vackra vädret
medans hundarna, ca 15-20 st sprang runt på detta enorma stora fält & lekte, undersökte & bara va
Fria Lyckliga Hundar i ett par timmar tillsammans med nya & gamla hundkompisar...

Fantastiskt! :-)

Alla 3 hundarna ligger nu mentalt trötta här hemma, helt slut av dagens alla roliga upptåg.
Mini husse kom hem efter skolan & då var det igång igen. Salig av lycka mötte dom Mathias i hallen.

Har sagt det förr, säger det Igen - Jag Älskar verkligen Hundlivet med hundarna, <3

























































Much Love
Anki. 

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar