Bloggparaden

onsdag 18 juli 2012

Usch, hur kan vädret bete sig såhär tänker jag!

Ena minuten ösregn - sen sol - sen ösregn - sen sol o.s.v det i kombination med att jag har ont i magen, ingen kraft att göra något.
Medicineringen har inte börjat hjälpa ännu. :-(

Gör att vi inte kan komma ut & träna som vi vill.
Beck är supernöjd som det är ändå, han ligger & jäser i sängen & myser.

Enzo därimot håller på att kliva ur sin egen päls i tristess.
Så jag kör lite inomhusövningar idag, ska öva på platsliggningen.

Då gör jag enkelt som så att jag går ut i köket, ber Enzo ligga ner, ber han stanna där.
Går ut i vardagsrummet & lägger en godis på golvet (Lättsamt i början) tills han "Fattar" denna övning.

Går intill Eno igen & säger "sök", han får då springa uti rummet & "leta" godiset.
I takt med att han fattar detta så försvårar jag för han med att lägga på andra ställen, gömmer det så han får anstränga sig.

Kanonbra mental stimulans inomhus, när vi inte kan vara ute. :0)






Beck ber om att få komma upp i soffan. :-)









En slappebild på matte kom med också. :0)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar