Bloggparaden

torsdag 19 april 2012

FYYYY FAAN VA RUTTET!

Jag tar nu upp ett problem som är Högaktuellt inom Schäferindustrin.
Dagens sanning!

Hur jäkla penga galna är folk egentligen?

Låter så jäkla fint med "Jag har en kennel", joföralldel.
Nu ska man inte dra ALLA kennlar över samma kant, finns ordentliga kennlar som tänker på individerna också - i detta fallet HUNDARNA.

Sen finns det andra som bara avlar för pengar & avlandets skull.
Saknar tiken tänder? Hoppsan, då får man ingen tvåa på utställning & kan därmed inte fortsätta ställa ut & avla. Genestiska fel ska inte synas....Huga, nej för bövelen.....
Då åker man till Tyskland på "semester" som det så fint låter & implanterar en tand i hundens mun & fejkar intyg.

Vips så kan dom avla MASSA på denna fina lilla tik. Nu är det genetiska felet borta. Nåväl, det syns inte iallafall, dom får tjäna pengar & det genetiska felet sprider sig vidare.
Nu kan jag tycka att avsaknad av en tand är inte det stora hela & heller inte katastrofalt, hunden lider inte av det & hunden kan äta normalt & leva normalt liv utan smärta....

.............MEEEN det görs samma sak med höftledsfel & armbågsfel.
Känner du bara "Rätt" veterinär så slipper man skicka in röntgenbilderna, & sen säljer man tiken till Tyskland eller Norge eller så åker man dit & fejkar ett bra intyg. Vips så har deras C höft hund Perfekta höfter efter denna resa, och nya sjuka individer föds & säljs, många av dom med dåliga höfter & dåliga armbågar med mycket smärta & lidande fram tills dess dom får somna in & slippa smärtan.
Men den genetiska defekten på deras avelstik eller avelshannen syns inte utåt...

Åker du till fel veterinär men rätt för oss andra & rätt veterinär för Hunden så skickas plåtarna in till SKK oavsett om uppfödaren vill det eller ej. Och hunden får Avelsstopp!!

Hur jävla lågt kan man som djurägare sjunka? Är dom så penga k-ta så dom gör allt för valpkullar på valpkullar?

Tikar avlider vid förlossningar pga problem som jag vet att ägarna visste om innan, men parade ändå.
Hundar sitter i bur året om.
Valpar avlivas pga fel färg.

Kennelägare svartlistar varandra, snackar skit om andra kennlar, spyr skit & galla vitt & brett omkring sig utan att ens veta om all skit dom sprider verkligen stämmer?

Herregud vi alla avgudar den ras vi har - Schäfern.
Ska vi inte bara kämpa åt samma håll? För rasens & hundens bästa? Se till att få fram friskare sundare & bättre hundar?
Samarbete är ett gott ord med god innebörd - När den fungerar. Och det gör den inte bland många många schäfer kennlar i Sverige!

Detta är den svarta smutsiga sanna verkligheten av hundvärlden (Schäfervärlden) (Finns säkerligen inom andra raser med) idag!
Och då ska ni veta att detta är bara Toppen av isberget.
För ska vi börja syna de stoooooora bossarna, ja då dör nog det flesta av oss av chock!!

För där spelas intrigerna & smutsigheterna & fejkade intyg till höger & vänster, hundar får efter födseln en "ny" stamtavla med en ny pappa eller mamma, för något gick fel statistik mässigt!

Fina papper & fina resultat är viktigare än våra stackars hundar & inte förglömma oss valp köpare!

Listan kan göras så lång så gudvetvad......

Jag har haft en dröm om att starta kennel, men vet ni vad?
Jag tror jag skiter i det & ska ta upp kampen för alla lidande individer här ute i vårt avlånga land.

Det är så sjukt, så lågt så barockt i mina ögon så det finns inte ord!



BLIR SÅ UPPRÖRD NÄR FOLKS IDIOTI  GÅR UT ÖVER VÅR BÄSTA VÄN
HUNDEN.

3 kommentarer:

  1. Ja du Anki...tyvärr inte "dagens" sanning. Den har pågått länge men verkar dessvärre inte stagnera.
    Riktigt illa detta och bra du tar upp bedrövligheterna.
    Jag har, som du vet, själv tagit hand om en "topphund" som det visade sig vara mycket sjuk redan då han överlämnades i min vård på en parkeringsplats. Då hade han (förstod jag senare) skickats land och rike runt för att hinna para så många tikar som det överhuvudtaget var möjligt. Ägarna blåste mig och även hunden, rakt av. På känslor och hederlighet! Sånt står inte högt i kurs hos mig. Jag fick se till hunden blev avlivad och idag är det enda positiva i den storyn att hunden inte lider längre.

    SvaraRadera
  2. Tack Katalee. Jag vet hur mycket du har kämpat för alla stackars individer. Jag försöker göra det jag kan i nuläget & mer ska jag kämpa. Dessa stackars utsatta hundarna kan inte själva skydda sig. VI måste Agera, vi måste göra något.

    Jag ensam kan inte klara detta själv, men jag ensam kan hjälpa till att påverka andra till en förändrig, exakt så som du min fina vän gör.

    Ju fler vi är desto bättre kan vi få till en förändring.

    Kramar Anki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stå på dig min Vän.
      Kramar om dig tillbaks.

      Radera