Bloggparaden

tisdag 7 februari 2012

Tonsillit.

Beck blev succesivt sämre. Igår Måndag var han så pass "klen" att han inte ens ville äta hundgodis, då förstod jag att det var något som var riktigt fel.

Fick tag på Lotta, hans uppfödare som faxade till "sin" veterinär.
Tog bara en liten stund så ringde han upp Lotta.

Misstanke om evt tonsillit eller något annat fel med halsen, vi skulle in meddetsamma, så snart vi bara kunde ifall han skulle opereras.

Sagt & gjort, vi åkte iväg med han.
Jag grät floder & var LIV rädd att mista Beck, det är inte länge sedan Beck´s halvbror hade tonsillit & opererades för det. Han dog under operationen.

Lotta tröstade & lugnade mig, men Tänk Om jag miste min högt älskade bästa vän som är mitt allt!

Väl framme konstaterades tonsillit,den ena mandeln var så stor & svullen så
den hängde ut & ner i svalget på Beck.
Vi konsulterade lite med Pelle, veterinären.
Vi kom fram till att det är nog detta Beck har haft det senaste året.
Ingen veterinär har tidigare kollat han i halsen. Inte en enda gång dom har kollat hans hals.

Jag har det senaste året åkt in med Beck & han har behandlats för:

* 3 ggr för analsäcksinflammation.
* 3 ggr för "allergi" med utredning (som var negativ) fortsatt utredning utan att hitta Vad han ska vara
   allergisk mot.
* Behandlat svåra utslag över hela kroppen med pencilin & kortison.
* Hosta & rinnande näsa - pencilinbehandling.
* Han var så svag vid ett tillfälle & bara ramlade, kunde inte hålla balansen.
   Åkte in akut med han & dom tog prover, infektion i kroppen, evt hjärtfel var svaret jag fick.
* Dålig aptit, bytt foder & tillsatt en massa för att han ska "vilja" äta.
* Sökt veterinär hjälp för dålig/ingen aptit med avmagring som följd.
   Kräsen & han äter när han blir hungrig, han är frisk har jag fått till svar.
(Fortfarande ingen koll av halsen)

Blir så ledsen Nu i efterhand när dom hittat VAD som är fel.
1 år av lidande & smärta hade kunnat undvikits, om dom bara hade kollat toncillerna....

Allt det som Beck har behandlats för är symptom på Tonsillit enligt Pelle.

Han har inte hjärtfel.
Han är ingen allergihund.
Och det värsta av allt som gör mig så j-vla förbannad - Han är INTE kräsen
han har bara inte kunnat äta för att han haft så djävulskt Ont!

Vilket lidande, smärta & hunger. Utan att bli hjälpt!!
Det gör mig så upprörd, förtvivlad, förbannad & ledsen.

Nu står han på smärtlindrande & antibiotika i 10 dagar, återbesök om 14 dagar igen.
Sen när han är frisk ska vi ta ett övervägande om operation!

Jag vill operera bort detta!
Min älskade hund ska inte lida...

Min bästa vän, min trotjänare & vapendragare i vått & torrt.

Älskar dig så mycket Beck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar